Pradžia Biržų rajono savivaldybė
Pradžia

Senosios muzikos festivalis „Baroko pavasaris Biržuose 2023“ kviečia į koncertą „Prūsiškas griežtumas ir itališka ugnis“

2023-05-20 - 2023-05-20 Biržų rajono savivaldybės Jurgio Bielinio viešosios bibliotekos salė Nuo20:00iki22:00 photo

Ši koncertinė programa  - tai spalvingas muzikinis XVIII pristatymas. Itališkai galantiškąjį vakarą pradeda ugningasis Allegro, sukurtas italų kompozitoriaus G. B. Sammartini. Vėliau skambanti C. P. E. Bach‘o Trio sonata a-moll klausytoją nukelia į „Sturm und Drang“ (Audros ir veržimosi) epochą, prasidėjusią apie 1750 m. Čia emocija pakyla virš racionalumo, muzika skleidžiasi lyriškoje, intravertiškoje dvasioje. Tuojau šią nuotaiką keičia prūsiškasis charakteris – Reinsbergo rūmų kambaryje susitinka kompozitoriai C. H. Graun ir J. J. Quantz. Pirmojo Trio sonata  - tai Rokoko pasaulio paveikslas, savo „žaismingu, elegantiško lengvumo ir grakštumo idealu“ atspindintis nerūpestingą aristokratijos gyvenimą. J. J. Quantz‘o Trio sonatos III dalis piešia nerūpestingos diduomenės, leidžiančios sau dienas gamtoje, vaizdą.

Tačiau horizonte jau kyla revoliucijos audros debesys ir sekantis rūmų šokis drumsčia nuotaiką ir sugrąžina atgal į Italiją. Čia jaunas, itin įtakingas smuikininkas ir kompozitorius A. Corelli užburia savo kūrybingu konsonansų ir disonansų žaidimu. Abiejų tautybių muzikinė  raiška meistriškai apjungiama paskutiniame koncerto programos opuse: J. J. Quantz‘as sau įkvėpimo sėmėsi iš A. Vivaldi solinių koncertų, tad nušvitimo ir racionalumo dvasia optimistiškai žvelgia į ateitį.

Į ansamblį „L‘Aminta“ susibūrusius keturis jaunus atlikėjus vienija gilus muzikinis ryšys. Studijos ir domėjimasis istorine atlikimo praktika, skatino toliau tyrinėti XVII–XVIII a. kamerinės muzikos afektų turtingumą, garso bei stilistikos niuansus.

Aliona Kalechyts-Pietrowskaja gilinasi į ankstyvojo baroko styginių instrumentų pasaulį, domisi istoriniais smuiko laikymo bei šio instrumento akustiniais ir techniniais ypatumais.

Jasmin Vorhauser ansamblį praturtina barokinės fleitos spalvomis. Menininkės dėmesys sutelktas į baroko epochos afektų teoriją, į platų tono charakteristikos spektrą.

Karin Hannisdal ir Julian Gaudiano kartu atranda skirtingų nacionalinių stilių ir epochų garso ir harmonijos įvairovę, užšifruotą vingriuose klavesino pasažuose.

Taip ansamblio atlikėjai kartu įgyvendina norą dovanoti publikai ne tik istorine muzikavimo praktika grįstą interpretaciją, bet ir atskleisti paties pojūčio, afektų bei muzikos turinio paletę.

2021 m. ansamblis „L‘Aminta“ laimėjo III vietą Berlyno tarptautiniame Senosios muzikos konkurse „Berliner Bachtwettbewerb“ (Vokietija). 2022 m. ansamblis tapo konkurso „York International Young Artists 2022“ (Jorkas, Anglija) finalininku.